En veranda som kan brukes hele året


Droopy presiserer

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Vivans Veranda -> Hage og verandakasser
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Droopy
Ugressluker
Ugressluker


Ble Medlem: 06 Jan 2007
Innlegg: 4378
Bosted: Ålesund

InnleggSkrevet: 2007-07-31 23:55    Tittel: Droopy presiserer Svar med Sitat

Jeg har sett over hageforumet, og føler trang til å komme med følgende informasjon:

- Det er ikke bare mitt underforum, altså! Alle kan poste her. Sånn som forumet står nå, ser det nesten ut til at jeg har eneposterett. flau

- Jeg er ikke utdannet gartner, selv om jeg har tittelen verandagartner. Min hageinteresse er arvet, og det jeg kan har jeg lært gjennom prøving og feiling over tjue år (så langt).

- Dersom jeg skriver noe som virker merkelig, vær snill og bemerk det. Glade amatører som meg kan ofte gjøre rare ting og lykkes med det, selv om utdannede gartnere mener at det ikke går.

- Jeg glemmer ofte navn på planter når jeg sitter og lager tråder, og så glemmer jeg å legge dem inn når jeg husker dem. Sitter du og vil ha et navn som ikke er der, send meg et PM! *gullfiskhukommelse*

Sånn, det lettet! Takk for oppmerksomheten.
_________________
Mine beste venner står med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Sol
Stamgjest


Ble Medlem: 20 Nov 2007
Innlegg: 169
Bosted: Nordvestlandet

InnleggSkrevet: 2008-02-09 12:57    Tittel: Svar med Sitat

Jeg er heller ikke utdannet gartner, bare en glad amatør som elsker planter og hage! Jeg har det jeg kaller "teflonhjerne" når det gjelder plantenavn. Ingenting fester seg, eller det glir lett av/ut igjen glis . Derfor er jeg nødt til å notere alt jeg kjøper, sår osv og jeg bør helst tegne kart over hvor jeg planter ting, ellers husker jeg ikke hva hva som står hvor flau .

Jeg vil svært gjerne at andre også legger inn bilder av hagen eller planter de har, skriver om sine erfaringer osv. Det er helt sikkert ikke bare vi som knipser bilder ute fotograf . Jeg elsker å se andres hager. Det gir inspirasjon og glede.
Hvis noen har spørsmål eller kommentarer, noe dere ønsker annerledes osv, så kom med det. Det skal jo helst ikke være bare Droopy og jeg som "prater" her blunk .
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vivan
Verandasjef


Ble Medlem: 30 Nov 2006
Innlegg: 4307
Bosted: Klæbu

InnleggSkrevet: 2008-02-10 12:28    Tittel: Svar med Sitat

Jeg skal legge inn bilder av min hage etterhvert. Men det blir inspirasjon av typen "hjelp meg". knegg "Hage for dummies".

Jeg blir veldig inspirert av å se og lese det som blir lagt inn her, og jeg har lyst til å gå i gang. Men det må bli små skritt av gangen og overkommelig arbeidsmengde.
_________________
- Vivan - ________________________________________________________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Polkasau
Stamgjest


Ble Medlem: 27 Jan 2008
Innlegg: 101
Bosted: Møre og Romsdal

InnleggSkrevet: 2008-02-15 11:04    Tittel: Svar med Sitat

Jeg er også amatør, men digger å holde på hele sommeren. Jeg er slik at jeg bare kjøper det som jeg synest er fint, og putter de nedi ett hull. Har ikke peiling på hva de heter eller hvor de står etter en uke med det resultat at jeg like godt har luket vekk like fort som jeg har fått de nedi. Gjelder ihvertfall frøspirer fnis
_________________
Den eneste som kan hindre deg i å lykkes er deg selv!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Vivans Veranda -> Hage og verandakasser Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


phpBB.no - Norsk phpBB support
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group