En veranda som kan brukes hele Äret

Mine artigheter

Start Nytt Tema   Svar pć Tema    Vivans Veranda -> Hage og verandakasser
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Reveenka
Ven vakker rĂžd

Ble Medlem: 20 Apr 2008

InnleggSkrevet: 2008-09-01 14:30    Tittel: Mine artigheter Svar med Sitat

Her er noen av mine mer og mindre vellykkede frÞprosjekter fra i Är:

Nemophilia - BarneÞyeblomst. En liten go'ing som nok ogsÄ fÄr en plass neste Är.

Zinnia, kochia, margeritt og balsaminer

Balsaminer. Ble fornÞyd med disse, som har hatt tak over seg i sommer. De som har vÊrt utsatt for regnvÊr, er pÄ langt nÊr like fine. Blir ikke like mange i 2009!

Alt i alt er jeg fornĂžyd,- sĂŠrlig med kochia'en

Dette er nÊrbilde av kochia i blomst. UnÞdvendig Ä nevne at det ikke er for blomstens skyld jeg har dem... Skal ta bilder av dem etterhvert som de kommer i hÞstfarger, sÄ dere fÄr se!

RĂžd valmue

FrĂž fra samme kapselen som den over, men mye mer rosa

Reveamarant, zinnia og prydtobakk. Tobakken ble adskillig hĂžyere enn forventet, godt over meteren. Og bladverket slo nok alle rekorder. Men fyttikatta for ei god lukt om natta!!!

Fra drivhuset. NĂ„ om dagen modnes det ca 1-2 kg tomater + et par slangeagurker pr dag.

Cyclamen. Vet ikke annet norsk navn pÄ den, Lychnis coronaria. Tok frÞ fra en staude pappa har hatt i mange Är. SÞster til brennende kjÊrlighet.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Droopy
Ugressluker
Ugressluker

Ble Medlem: 06 Jan 2007

InnleggSkrevet: 2008-09-01 15:17    Tittel: Svar med Sitat

Åh, sĂ„ vakkert! blomst Den zinnia-med-venner-plantingen din er nydelig altsĂ„, og se pĂ„ de nicotianaene! Ojojoj, der skulle jeg likt Ă„ vĂŠrt med nesen min, ja. De smĂ„ valmuene er bare sukkersĂžte, og sĂ„ skulle jeg veldig gjerne likt Ă„ hjelpe deg med Ă„ ete tomater. NĂ„ gleder jeg meg til Ă„ se hĂžstfargene til kochiaene.
Sol
Stamgjest

Ble Medlem: 20 Nov 2007

InnleggSkrevet: 2008-09-03 09:28    Tittel: Svar med Sitat

Det ser da ut til at du har flest vellykkede sÄprosjekter. Det var da litt av noen frodige og flotte beplantninger du har. Hvis bilde nr. 2 er tatt hjemme hos deg, sÄ er du meget dyktig. Det var griselekkert!
Til Toppen
Reveenka
Ven vakker rĂžd

InnleggSkrevet: 2008-09-03 15:27    Tittel: Svar med Sitat

Takk, takk Sol! Joda, det er rett utafor dĂžra mi smil
Til Toppen
Vivan
Verandasjef

Ble Medlem: 30 Nov 2006

InnleggSkrevet: 2008-09-03 18:16    Tittel: Svar med Sitat

Jeg er imponert og ikke minst inspirert, Reveenka! enig

Stemmer det at du har lite plen i hagen din? Jeg spÞr fordi jeg har Þnske om Ä gruslegge store deler av tomta her. knegg Er ikke sÄ glad i Ä slÄ plen. Bed og krukker er mye morsommere.
Sol
Stamgjest

Ble Medlem: 20 Nov 2007

InnleggSkrevet: 2008-09-03 21:03    Tittel: Svar med Sitat

Ja, ikke sant! Krukker er mye mer spennende. Vi har fjernet nesten alt av plen foran huset og satser pÄ utegulv, stier og omrÄder med singel. Noe som er flott er bruk av litt store steiner, prydgress med fin form, et lite oppstammet tre, noen rÞtter og litt sÄnn "tjafs", som et lite stilleben, eller et blikkfang pÄ et gruslagt omrÄde, gjerne i forbindlese med en stol eller en benk.

Jeg mÄtte faktisk se bÄde to og tre ganger pÄ det bildet jeg nevnte, Reveenka. Trodde det var et "demobilde" fra en hagearkitekt eller noe, sÄ flott som det var. Det er virkelig et inspirerende bilde. Helt topp! Kom gjerne med flere bilder blunk
Til Toppen
Reveenka
Ven vakker rĂžd

InnleggSkrevet: 2008-09-04 08:22    Tittel: Svar med Sitat

Vel...litt vanskelig spÞrsmÄl det der! For joda, jeg har masse plen (ca 3-4 mÄl). Men samtidig har jeg en del grus/heller (ca 2 mÄl). Og mer skal det bli. Hagen her er jo sÄ absolutt under anlegging!

Den store kongsplanen min er at den skal bli relativt lettdrevet. Og da mÄ det planlegging til blunk

Rundt bed og trÊr osv skal det vÊre heller, slik at jeg skal komme til med sitte-klipperen flest mulig steder. FÄr jeg det som planlagt, skal "etterpÄ-klippingen" med den vanlige gressklipperen ned i ca 15 minutter.

Krydderhagen mÄ flyttes en gang til fÞr den er i endelig mÄl, og i den skal det kun vÊre heller/singel.

Likeledes er en lukteavdeling under planlegging, og heller ikke der blir det gress.
Til Toppen
Droopy
Ugressluker
Ugressluker

Ble Medlem: 06 Jan 2007

InnleggSkrevet: 2008-09-04 09:14    Tittel: Svar med Sitat

Ohoi, planene dine hÞres kjempespennende ut. Du har det jo sÄ lekkert allerede! Jeg hÄper at du deler tanker, prosesser og fremdrift med oss. Det er sÄ fint Ä se hvordan folk tenker, og sÄ fÄr jeg ideer selv ogsÄ.
Reveenka
Ven vakker rĂžd

InnleggSkrevet: 2008-09-04 09:35    Tittel: Svar med Sitat

Er ikke noe sĂŠrlig flink til Ă„ ta en tom plen og finne pĂ„ noe spennende. Det blir for kunstig. Synes man mĂ„ bo ei stĂžnn fĂžrst, finne ut hvoe det blĂ„ser mest fra, lune plasser osv. SÅ kan man planlegge. Det er fĂžrst nĂ„ pĂ„ ettersommeren at jeg har begynt med permanente planer/plantninger. Resten har vĂŠrt midlertidig, eller mobilt (les: store potter og baljer).

Ellers,- dette er det husets datter pÄ 9 som sÄdde i vÄr. Ser ut til Ä fÄ resultater, i alle fall enig

Ellers fant jeg faktisk en balsamine i sta som ikke sÄ helt herpa ut etter for mye regn. Bak stÄr det ei potte med peppermynte.
Til Toppen
Tove
Kjenning

Ble Medlem: 04 Sep 2008

InnleggSkrevet: 2008-09-08 23:00    Tittel: Svar med Sitat

For en fantastisk hage du har Reveenka!!!Jeg ble bare SÅÅÅÅ mesunnelig men det ligger vel mye arbeid bak tenker jeg......
Skulle ha bra plass jeg ogsÄ men det du har oppnÄdd fÄr jeg se nyte og drÞmme om!!!
Hilsen Tove danse
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar pć Tema    Vivans Veranda -> Hage og verandakasser Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gć Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

phpBB.no - Norsk phpBB support