| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Droopy Ugressluker

Ble Medlem: 06 Jan 2007 Innlegg: 4378 Bosted: Ă
lesund
|
Skrevet: 2009-12-04 20:16 Tittel: Om Ă„ lage en dĂžrkrans og skremme en nabo |
|
|
SÄnn lager jeg dÞrkransene mine.
Jeg bruker tuja. Jeg skÊrer inn temmelig store grener, og kutter av de smÄ sidegrenene.
Her er en fin en, jeg skal ha de smÄ pÄ sidene:
Jeg klipper sÄ nÊrt hovedgrenen som mulig:
Denne er for lang, sÄ den mÄ jeg dele i tre:
Dette er perfekt stĂžrrelse for meg:
Jeg lager en diger haug fĂžr jeg begynner med bindingen:
To tĂžrninger med strengen for Ă„ feste den:
SÄ lager jeg en passelig bukett i hÄnden min, og setter i gang:
En omgang rundt kransen med strengen, sÄ sitter den:
Den andre fester jeg lenger opp og litt lenger mot hĂžyre:
Og en snurr med strengen, sÄ sitter den:
SÄ er det tredje bukettens tur. Jeg mÄ finne ut hvordan den skal festes for Ä overlappe de to fÞrstes stilker uten at den kommer for hÞyt opp, for da blir kransen temmelig tjukk etter hvert:
SÄ fortsetter jeg pÄ samme mÄte til jeg er nesten ferdig. Jeg tar en ekstra runde med streng innimellom for Ä holde bÄde tuja og streng skikkelig pÄ plass.
SÄ er det avslutningen. Jeg lÞfter opp de fÞrste bukettene, dytter de to siste bukettene sÄ langt inn som jeg klarer og avslutter med to-tre runder med streng:
SÄnn, ferdig.
Hvis du, som naboen min, er en pertentlig type som vil ha orden pÄ tuajen, kan en liten lenke med gullperler eller noe lignende hjelpe til med det.
NÄ mÄ jeg finne ut hva kransen har bestemt er opp og ned, og sÄ setter jeg pÄ slÞyfen. Jeg setter den alltid litt til hÞyre for midten, fordi jeg liker det sÄnn:
Kristtorn stikker, sÄ den putter jeg i helt mot slutten. Jeg fester den enten under girlanderen eller jeg bruker litt lim:
Naboen liker fugler i kransen sin, og fugler skal hun fÄ:
SÄnn, ferdig. NÄ mÄ jeg bare vente til begge naboene er innendÞrs og opptatte.
Se der, nÄ er den pÄ plass og jeg kan sitte og vente pÄ dagens hÞydepunkt: Hylet nÄr naboen Äpner dÞren og oppdager kransen. DÞren deres gÄr nemlig innover. :nisse: _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skravla Stamgjest

Ble Medlem: 12 Jan 2008 Innlegg: 202 Bosted: Oslo
|
|
| Til Toppen |
|
 |
Droopy Ugressluker

lesund
|
Skrevet: 2009-12-04 23:25 Tittel: |
|
|
Takk for det, Skravla. Selv syns jeg at jeg har veldig snille naboer. Det er derfor de fÄr krans hvert Är. :rodmenisse: _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Vivan Verandasjef

Ble Medlem: 30 Nov 2006 Innlegg: 4307 Bosted: KlĂŠbu
|
Skrevet: 2009-12-05 01:09 Tittel: |
|
|
Kjempefin! :nisse:
Og en veldig god forklaring. *studere grundig* _________________ - Vivan - ________________________________________________________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Hanne Garndronning

Ble Medlem: 03 Des 2006 Innlegg: 1608 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: 2009-12-05 18:38 Tittel: |
|
|
Kjempefin forklaring!! Og nydelig krans!! _________________ Ikke si at det er umulig! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Vera Verandaens fĂžrste gjest

Ble Medlem: 01 Des 2006 Innlegg: 3154 Bosted: Ăstlandet
|
Skrevet: 2009-12-05 18:53 Tittel: |
|
|
Kan godt hende at min tuja minker litt en av de fĂžrste dagene. :nissefnis: _________________ Carpe
diem.______________________________________________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Droopy Ugressluker

lesund
|
Skrevet: 2009-12-05 23:13 Tittel: |
|
|
Takk for komplimentene. Jeg hÄper at dere vil forsÞke Ä lage selv, for det er i grunnen temmelig enkelt.  _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
|