En veranda som kan brukes hele året


Bobilturisme

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Vivans Veranda -> Reiseprat
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Droopy
Ugressluker
Ugressluker


Ble Medlem: 06 Jan 2007
Innlegg: 4378
Bosted: Ålesund

InnleggSkrevet: 2007-02-13 16:09    Tittel: Bobilturisme Svar med Sitat

Vi har en bobil. En liten, veldig gammel en, som ble innkjøpt for snart fem år siden fordi jeg nektet å reise på lykke og fromme fra hytte til hytte med to små i en fullpakket bil. fnis

Siden vi er sunnmøringer, fant vi ut at å anskaffe en liten, gammel, rimelig en var det lureste, siden vi ikke ante om vi ville like denne formen for ferie. Da tapte vi ikke så mye dersom vi måtte selge den året etterpå.

Det gjorde vi ikke. Vi brukte den faktisk mer og mer, og jentene elsket den.

Å være bobilturist er en velsignet enkel form for ferie. Man pakker klær i skapene, sengetøy i benkene og mat i kjøleskapet, passer på at toalettet er tømt og klart, fyller vann og bensin og drar.

De aller fleste campingplasser lar bobilene stå mellom campingvognene. Av og til har vi campet uten strøm, og det er også greit.

Vi er varsomme med overnattinger utenfor campingplasser på grunn av alle ranene som skrives om hver sommer.

Vi er ikke avhengig av campingplassens toaletter, og kan også dusje i bilen om nøden skulle bli stor.

Vi har utrustet bilen med stekeovn, mikrobølgeovn, kaffetrakter, tv med integrert videospiller, DVD-spiller og noen ekstra alarmer for røyk og gass.

Jentene sover på hemsen, og vi sover "på bordet", som min midterste så malende beskrev det.

Aberet med en bobil er at man må forlate plassen sin dersom man skal på utflukt. I Norge løser vi dette ved hjelp av et paraply-partytelt, et langt tau og en treseters sofa. Alle forstår at plassen er opptatt da!

I Sverige og Danmark har man nummererte plasser, og der kan man reise på dagstur uten å være redd for at noen har slått seg til i "hjemmet" ditt mens du er ute på tur.

Vi liker bobilen vår! Da er vi på en måte hjemme samtidig som vi er borte. Trygt for barna, og godt for oss.

Jeg anbefaler bobilturisme, men man må nesten prøve selv. Det passer visstnok ikke for alle, har jeg hørt.
_________________
Mine beste venner står med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Lalla
Uerstattelig


Ble Medlem: 08 Des 2006
Innlegg: 752
Bosted: Sør-Trøndelag

InnleggSkrevet: 2007-02-13 16:14    Tittel: Svar med Sitat

Og nå fikk jeg enda mer lyst til å prøve dette! Vi har visst booket bobil som overnatting når vi skal nordover i sommer i bryllup, men det blir liksom ikke det samme!

Oppvokst med campingvognferie, og det blir IKKE aktuelt sammen med kallen, det nekter han å foreta seg, og kanskje det er greit det... hm
_________________
Lalla

Det er bedre å angre på det man har gjort enn det man ikke gjorde!___________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Droopy
Ugressluker
Ugressluker


Ble Medlem: 06 Jan 2007
Innlegg: 4378
Bosted: Ålesund

InnleggSkrevet: 2007-02-13 22:09    Tittel: Svar med Sitat

Det kommer en tid da camping med soveposer, telt og annet tilbehør blir ulidelig travelt og utrivelig. jepp: Jeg nekter plent å campe i telt. Jeg har blitt for gammel, og for stiv i skrotten.

I bobilen sover vi veldig godt, på egne madrasser, med eget sengetøy. Ypperlig for dem som lurer på hvem som leide hytten sist natt.

Selv om bilen vår er under seks meter, føles det ikke så trangt så lenge vi har godt vær utenfor. Vi bruker forteltet til å spise og sløve i, og bilen benyttes egentlig kun til soving, og matlaging, selvfølgelig.

Vi kaller den "Dekadensen" fordi jeg lå henslengt med vin, snacks og video og syntes at jeg var fryktelig bortskjemt den første sommeren vi hadde den. knegg
_________________
Mine beste venner står med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Vivans Veranda -> Reiseprat Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


phpBB.no - Norsk phpBB support
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group