En veranda som kan brukes hele året


Perler i Norge

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Vivans Veranda -> Reiseprat
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Vivan
Verandasjef


Ble Medlem: 30 Nov 2006
Innlegg: 4307
Bosted: Klæbu

InnleggSkrevet: 2006-12-01 19:11    Tittel: Perler i Norge Svar med Sitat

Ja, for all del. Vi har mange fine reisemål her i landet også.

Hva er dine favorittreisemål i Norge?
_________________
- Vivan - ________________________________________________________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Lisbeth
Verandamesterkokk


Ble Medlem: 01 Des 2006
Innlegg: 1296
Bosted: Trondheim

InnleggSkrevet: 2006-12-01 22:37    Tittel: Svar med Sitat

For et par år siden var vi i Kristiansand og der bodde vi på Skottevig Maritime Senter. En kjempestor campingplass, som også hadde leiligheter til leie. Fantastisk skjærgård, utendørsbasseng, lekeplasser og kort vei til byen og Dyreparken. Vi fant mange borgjemte viker hvor vi storkoste oss.
Så er det så koselig med alle de hvite husene overalt. Dette gjelder jo hele Sørlandet forsåvidt.

Vi har også et hus på Frøya hvor vi er så ofte vi kan fra påske til oktober/november. Sjøen bruker vi ikke så lenge ungene er såpass små, men om et par år må vi få fart på påhengsmotoren. Men noen stille strender finnes det, så ungene får bade og vasse når det er varmt nok til det.

Drømmen er tur med Hurtigruta nordover. Har vært i Tromsø og trivdes veldig godt der, så jeg kunne tenke meg å se mer av Nord-Norge med tid og stunder.

Lisbeth.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger
ViPe
Ny her


Ble Medlem: 02 Des 2006
Innlegg: 7
Bosted: Bodø

InnleggSkrevet: 2006-12-02 07:49    Tittel: Svar med Sitat

Lisbeth skrev:

Vi har også et hus på Frøya hvor vi er så ofte vi kan fra påske til oktober/november. Sjøen bruker vi ikke så lenge ungene er såpass små, men om et par år må vi få fart på påhengsmotoren. Men noen stille strender finnes det, så ungene får bade og vasse når det er varmt nok til det.

Drømmen er tur med Hurtigruta nordover. Har vært i Tromsø og trivdes veldig godt der, så jeg kunne tenke meg å se mer av Nord-Norge med tid og stunder.

Lisbeth.


Frøya ja, der var jeg for 10 år siden sist. Det er ikke så ofte jeg har hatt tid til å dra dit, men slekta mi på farsia kommer derfra. Huset til mine oldeforeldre ble solgt for et titalls år siden. Søstra til farmor bodde på Kvenvær på Hitra til hun gikk bort for noen år siden.

Hurtigruta har jeg i forskjellige etapper tatt fra Trondheim til Kirkenes. Har ikke reist med den sør for Trondheim, men det får bli når jeg får tid igjen.
_________________
ViPe
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vera
Verandaens første gjest


Ble Medlem: 01 Des 2006
Innlegg: 3154
Bosted: Østlandet

InnleggSkrevet: 2006-12-10 00:00    Tittel: Svar med Sitat

I sommerferien i år kjørte vi med bil nordover hele vårt langstrakte land. Første stopp var Trøndelag, deretter kjørte vi de tre nordligste fylkene med mange stopp underveis. Vi hadde en helt fantastisk tur! Fylkene er veldig forskjellige, men vakre på hver sin måte. Vi var ikke så heldig med været overalt, men det hadde liksom ikke så mye å si.
På veien besøkte vi mange gamle venner. Noen hadde vi ikke sett på mange år. Det var selvfølgelig med på å gjøre turen ekstra fin.

Kjørte tilsammen 660 mil.

Vet ikke om jeg kan fremheve noe bestemt sted, men vi falt litt for Vardø med omegn. Der var vi i flere dager og det var også der midnattsola var framme for første gang.

Ellers så har vi en gang bodd i Finnmark, og vi besøkte også det stedet. Hyggelige og gjestfrie folk overalt.

Har bestemt oss for å prøve en del av turen igjen i 2010, hvis vi lever og har helsa som mor sa.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
kleiva9
Ny her


Ble Medlem: 02 Des 2006
Innlegg: 3
Bosted: Sannidal

InnleggSkrevet: 2006-12-10 01:05    Tittel: Perlen Svar med Sitat

Ja, jeg bor i perlen- Kragerø. Eller jeg bor i utkanten. Vi bor innerst i en fjordarm som heter Kilsfjorden. Der har vi en liten skjærgårdsjeep. Vi har en vidunderlig skjærgård som vi bruker veldig mye.Enten tøffer vi rundt i fjorden vår eller så freser vi ut til havsøyene ved Jomfruland.
_________________
www.hallokragero.no med webradio
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Vera
Verandaens første gjest


Ble Medlem: 01 Des 2006
Innlegg: 3154
Bosted: Østlandet

InnleggSkrevet: 2006-12-10 02:41    Tittel: Svar med Sitat

Kragerø er en perle, ja. Vi er gjerne på besøk der en gang hver sommer. Lå en gang med campingvogn i en hage i Kjølebrønn. Og så har vi vært på Jomfruland. Det var et praktfullt sted.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Vivans Veranda -> Reiseprat Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


phpBB.no - Norsk phpBB support
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group