| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Vera Verandaens fĂžrste gjest

Ble Medlem: 01 Des 2006 Innlegg: 3154 Bosted: Ăstlandet
|
Skrevet: 2009-02-14 00:04 Tittel: Lanzarote nok en gang |
|
|
Orker ikke Ä skrive hver dag, men vi har det fint likevel. Dette er forhÄpentlig siste dagen jeg mÄ sitte vet bassengomrÄdet for Ä fÄ internett. I morgen flytter vi til en annen leilighet her, og de pÄstÄr at der er det dekning. HÄper veldig pÄ det.
Vi har vÊrt pÄ stranda en gang, men badet ikke. Det sies at det er 17 grader i vannet, sÄ vi prÞver nok en dag.
Til nÄ har vi vÊrt veldig helig medvÊret. Det blir varmere for hver dag. Det vil si nattetempen. Dagtempen er ganske stabil. Det kommer opp i 23 grader midt pÄ dagen.
I gÄr var vi i sjÞmannskirken pÄ PrÞysenkveld. 202 utenom oss var der. Jeg fikk ogsÄ hentet engelen som jeg hadde vunnet pÄ julemarkedet. Regnet med at jeg skulle ha den litt og sÄ gi den til neste marked, men den var knallfin. Skal ta et bilde av den senere.
I kveld har vi vÊrt pÄ "Fredagspils" med Den Nordiske foreningen. Alle som kom var norske. Det var vel ca 20 tror jeg. Det pleide vÊre flere, men det var mange som hadde reist denne uken. Absolutt en hyggelig opplevelse. Fikk tilbud om Ä vÊre med pÄ et par turer, og sÄ er det dans hver onsdag. Vi fÄr se hva vi gjÞr. Fikk ellers en del tips av folk som har vÊrt her lenge.
Nok for denne gang. Frai morgen hÄper jeg det blir lettere Ä komme innom her. _________________ Carpe
diem.______________________________________________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Droopy Ugressluker

Ble Medlem: 06 Jan 2007 Innlegg: 4378 Bosted: Ă
lesund
|
Skrevet: 2009-02-14 09:59 Tittel: |
|
|
Jeg trodde du skulle pÄ ferie, jeg, men jammen har dere det travelt. Det er bra! Kose dere masse, og titt innom nÄr du kan. Det er fint med reisebrev. _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |

|
Skrevet: 2009-02-17 14:06 Tittel: |
|
|
I gÄr var vi et sted som omtaler seg selv som "Lanzarotes minst bar, og hyggeligste" Den liggger like borti gata her, sÄ vi har gÄtt forbi den mange ganger.
Liten var den virkelig. Det var 10 mennesker inne der pÄ det meste og da var det stappfullt. Med skojern kunne man fÄtt inn et par til. Det var hyggelig der ogsÄ, sÄ de hadde sine ord i behold. Vi skulle bare ned der Ä ta en Þl, men plutselig hadde det gÄtt to timer.
Kommer helt sikkert til Ă„ besĂžke den igjen. _________________ Carpe
|
| Til Toppen |
|
 |
Droopy Ugressluker

lesund
|
Skrevet: 2009-02-17 22:18 Tittel: |
|
|
SÄnne steder er de beste som fins. Gratulerer med oppdagelsen, og kose dere dobbelt der i morgen. Dere mÄ det, for dere mÄ kose dere litt for oss ogsÄ. _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |

|
Skrevet: 2009-02-20 00:04 Tittel: |
|
|
Ny rapport: Det skjer liksom ikke sÄ mye her da, men det er det som er ferie.
I dag har vi vÊrt pÄ stranda. Flere timer faktisk, og vi badet. Det er fÞrste gangen i Är vi bader i sjÞen. Hittil har vi nÞyd oss med bassenget.
Det gÄr rykter om at det er 17 grader, og det tror jeg stemmer. Det var ganske kaldt. Men nÄr sola steiker tÄler vi det.
I morgen tar vi nok en tur pÄ "fredagspilsen"
Neste uke leier vi nok bil noen dager. Det er fortsatt noe av Ăžya vi ikke har sett.
Og sÄ er det snart karnevalsparade. Hvor den skal gÄ vet ingen ennÄ, for paradegata er full av gravemaskiner og steinleggere og diverse annet. Kan ikke forestille meg at den blir ferdig. Kanskje den blir gÄende i siksak i gatene rundt. Men parade blir det nok. Ikke bare Ä sette en strek over det her nede.
Og ennÄ har vi over to uker igjen.
 _________________ Carpe
|
| Til Toppen |
|
 |
Vivan Verandasjef

Ble Medlem: 30 Nov 2006 Innlegg: 4307 Bosted: KlĂŠbu
|
Skrevet: 2009-02-20 01:35 Tittel: |
|
|
Strand hÞres veldig bra ut, og badetemperatur pÄ 17 grader som en fjern drÞm. Hehe.
KjempegÞy med reisebrev! Da blir vi liksom litt med pÄ opplevelsene. _________________ - Vivan - ________________________________________________________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Droopy Ugressluker

lesund
|
Skrevet: 2009-02-20 09:47 Tittel: |
|
|
Bade i sjÞen i 17 grader er jo sÄnt man gjÞr nÄr vi har sommer her hjemme, sÄ det hÞres i grunnen overkommelig ut. Jeg er spent pÄ hvordan de lÞser karnevalsparadenÞtten, det mÄ du fortelle om. Kose dere pÄ fredagspilsen, Vera. _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |

|
Skrevet: 2009-02-21 00:57 Tittel: |
|
|
Dagens fredagspils er over. Vi mÄtte ta en tur i dag ogsÄ. NÄ har det jo blitt tradisjon.
Fikk beskjed i dag om at karnevalsparaden skal gÄ i promenadegata. Den skal bli ferdig blir det sagt. Ser ikke sÄnn ut for meg, men de jobber pÄ spreng. Det er ihvertfall sikkert. Spennende Ä se. Det skal foregÄ noe bÄde torsdag, fredag og lÞrdag, og det er lÞrdag det er parade. Skal nÄ prÞve Ä fÄ tatt noen bilder, men det blir sÄ fort mÞrkt. Mulig de starter litt tidligere enn i fjord.
Vi har blitt kjent med et hyggelig par fra Bardufoss. De kom og drakk kaffe og vin pÄ terassen vÄr i dag. Hyggelig Ä finne noen en fÞler en passer sammen med. De har vÊrt her mange ganger, sÄ vi fÄr nyttige tips.
I morgen skal vi pÄ stranda igjen. Det er meldt fint vÊr i mange dager, og det blir varmere.
Mere senere. _________________ Carpe
|
| Til Toppen |
|
 |
Droopy Ugressluker

lesund
|
Skrevet: 2009-02-21 10:36 Tittel: |
|
|
En gang er ingen gang, to ganger er en vane? Nyt varmen, det er ikke sÄ mye av denslags her nÄ. _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Vivan Verandasjef

|
Skrevet: 2009-02-21 10:55 Tittel: |
|
|
Kos dere pÄ stranda i dag! _________________ - Vivan - ________________________________________________________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Reveenka Ven vakker rĂžd

Ble Medlem: 20 Apr 2008 Innlegg: 684 Bosted: Hedmark
|
Skrevet: 2009-02-23 16:03 Tittel: |
|
|
HĂžres ut til at dere har det fint!
Frist oss med noen bilder, og da!  _________________ "Freedom's just another word for nothing left to loose" -Janis Joplin |
|
| Til Toppen |
|
 |

|
Skrevet: 2009-02-23 18:02 Tittel: |
|
|
Det kommer etterhvert. Har ikke fororafert sÄ mye ennÄ. :is: _________________ Carpe
|
| Til Toppen |
|
 |

|
Skrevet: 2009-02-25 18:43 Tittel: |
|
|
Her er engelen jeg vant. MĂ„ ha meg meg den hjem.
 _________________ Carpe
|
| Til Toppen |
|
 |

|
Skrevet: 2009-02-25 18:48 Tittel: |
|
|
I gÄr gikk vi til et sted som heter Puerto Calero.
Stien startet pent og vakkert.
Det ble litt tyngre etterhvert.
Endelig fremme, og mye pent Ä se pÄ. Gjevn velstand her.
 _________________ Carpe
|
| Til Toppen |
|
 |
Reveenka Ven vakker rĂžd

|
Skrevet: 2009-02-25 18:49 Tittel: |
|
|
Ser lekkert ut!
Og ja, den engelen der MĂ
jo bare vĂŠre med hjem! Den kan da ikke blir gitt bort  _________________ "Freedom's just another word for nothing left to loose" -Janis Joplin |
|
| Til Toppen |
|
 |

|
Skrevet: 2009-02-25 18:50 Tittel: |
|
|
Noen som ser en sau?  _________________ Carpe
|
| Til Toppen |
|
 |

|
Skrevet: 2009-02-25 20:50 Tittel: |
|
|
Beklager de store bildene, men jeg fikk ikke til Ă„ forminske dem. Vet ikke hva jeg gjorde feil. _________________ Carpe
|
| Til Toppen |
|
 |
Droopy Ugressluker

lesund
|
Skrevet: 2009-02-25 21:11 Tittel: |
|
|
Ikke en sau i sikte, det jeg kan se... Og jeg har stirret veldig lenge nÄ. Nydelige bilder, og den engelen mÄ selvsagt bli med hjem. Den er kjempefin. _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |

|
Skrevet: 2009-02-25 21:36 Tittel: |
|
|
Hvis dere ser nesten Þverst pÄ bÄten nÊrmest kamera. SÄ akkurat ut som en innpakket sau.  _________________ Carpe
|
| Til Toppen |
|
 |
Reveenka Ven vakker rĂžd

|
Skrevet: 2009-02-25 22:23 Tittel: |
|
|
Visst sĂžren!  _________________ "Freedom's just another word for nothing left to loose" -Janis Joplin |
|
| Til Toppen |
|
 |
Vivan Verandasjef

|
Skrevet: 2009-02-26 00:13 Tittel: |
|
|
Jeg sÄ sauen!
Takk for bildene. Artig Ă„ se litt. _________________ - Vivan - ________________________________________________________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Droopy Ugressluker

lesund
|
Skrevet: 2009-02-26 09:44 Tittel: |
|
|
NÄ sÄ jeg sauen! Jeg stirret og stirret pÄ turbildet, jeg. _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |

|
Skrevet: 2009-02-26 11:56 Tittel: |
|
|
 _________________ Carpe
|
| Til Toppen |
|
 |

|
Skrevet: 2009-02-28 23:04 Tittel: |
|
|
I dag var det karnevalsopptog. Det holdt pÄ i nester to og enhalv time.
Her er et lite utvalg.
Noen med lite klĂŠr.
Noen med mye kreativitet.
Og noen aspiranter til sambaorkesteret.
Jeg fotograferte til det var slutt pÄ batteriet i apparatet.  _________________ Carpe
|
| Til Toppen |
|
 |

|
Skrevet: 2009-02-28 23:05 Tittel: |
|
|
Det kreative kom ikke med.
 _________________ Carpe
|
| Til Toppen |
|
 |

|
Skrevet: 2009-02-28 23:08 Tittel: |
|
|
NĂ„ er vi temmelig Ăžre i hodet. Det blir mye lyd. Kjenner trommene helt inn i hjertet. Vi tusla hjem etter Ă„ ha spist middag. _________________ Carpe
|
| Til Toppen |
|
 |
Droopy Ugressluker

lesund
|
Skrevet: 2009-02-28 23:17 Tittel: |
|
|
Det sÄ morsomt ut! Gikk paraden i hovedgaten, eller mÄtte de finne en annen vei? _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |

|
Skrevet: 2009-03-01 01:24 Tittel: |
|
|
Utrolig nok sÄ ble gata ferdig. De jobbet natt og dag, sÄ gata er praktfull og paraden gikk der den skulle. _________________ Carpe
|
| Til Toppen |
|
 |
Reveenka Ven vakker rĂžd

|
Skrevet: 2009-03-02 11:02 Tittel: |
|
|
Takk, takk, Vera! _________________ "Freedom's just another word for nothing left to loose" -Janis Joplin |
|
| Til Toppen |
|
 |
|