| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Lisbeth Verandamesterkokk

Ble Medlem: 01 Des 2006 Innlegg: 1296 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: 2007-04-30 22:25 Tittel: Kypros |
|
|
PĂ„ Vivans oppfordring legger jeg ved en link med fristende bilder fra Kypros. Reiser dit om 1 uke, og gleder meg mer for hvert bilde jeg ser. _________________ Lisbeth. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Vivan Verandasjef

Ble Medlem: 30 Nov 2006 Innlegg: 4307 Bosted: KlĂŠbu
|
Skrevet: 2007-04-30 22:27 Tittel: |
|
|
Ă
, din heldiggris! Det sÄ veldig fint ut der!
NÄ skal jeg se pÄ flere bilder, og sikle og misunne deg litt.  _________________ - Vivan - ________________________________________________________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Droopy Ugressluker

Ble Medlem: 06 Jan 2007 Innlegg: 4378 Bosted: Ă
lesund
|
Skrevet: 2007-05-01 06:45 Tittel: |
|
|
Ă
h, der er sÄ fint! Det amfiteateret har jeg vÊrt i. Ha en fin tur, Lisbeth. _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Hanne Garndronning

Ble Medlem: 03 Des 2006 Innlegg: 1608 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: 2007-05-01 08:18 Tittel: |
|
|
Har vÊrt pÄ Kypros for mange Är siden. Vi leide bil. Anbefales. _________________ Ikke si at det er umulig! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lalla Uerstattelig

Ble Medlem: 08 Des 2006 Innlegg: 752 Bosted: SĂžr-TrĂžndelag
|
Skrevet: 2007-05-01 10:02 Tittel: |
|
|
Har aldri vÊrt pÄ Kypros, men det sÄ flott ut! Ettersom sommerens prosjekt er Ä bygge garasje er planen at vi skal finne en restplasstur i september. Vet ikke om Kypros er "i sesongen" da, men det sÄ jamen fint ut! En annen ting er jo at gubben har vÊrt masse i varmere strÞk og er ganske bestemt pÄ hvor han kan dra og ikke kan dra, det har noe med hvor folk sliter i ham og vil selge alt mulig, sÄ du fÄr rapportere om folkeskikken pÄ Kypros! _________________ Lalla
Det er bedre Ä angre pÄ det man har gjort enn det man ikke gjorde!___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |

|
Skrevet: 2007-05-01 10:04 Tittel: |
|
|
Rapport skal bli. Tror nok det er ganske sÄ levelig der i september ogsÄ. Over 20 grader i vannet i hvert fall. (vet ikke hvor kresen du er pÄ sÄnt!) _________________ Lisbeth. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lalla Uerstattelig

|
Skrevet: 2007-05-01 10:14 Tittel: |
|
|
| Lisbeth skrev: | | Rapport skal bli. Tror nok det er ganske sÄ levelig der i september ogsÄ. Over 20 grader i vannet i hvert fall. (vet ikke hvor kresen du er pÄ sÄnt!) |
Huffda, kan vel fortelle at jeg bare bada en eneste gang i sommer, selv om det stort sett var tilgang pÄ vann som var 25 grader
SkjÞnner at dette stÄr i kontrast til mine dykkerdrÞmmer, men alt til sin tid sier nÄ jeg!
Men ellers er resten av familien glad i Ä oppholde seg i vannet, og jeg er veldig glad i Ä vÊre i varm-varm sol og lese, sÄ det balanserer seg fint!  _________________ Lalla
Det er bedre Ä angre pÄ det man har gjort enn det man ikke gjorde!___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Vera Verandaens fĂžrste gjest

Ble Medlem: 01 Des 2006 Innlegg: 3154 Bosted: Ăstlandet
|
Skrevet: 2007-05-01 12:59 Tittel: |
|
|
| Lalla skrev: | | Har aldri vÊrt pÄ Kypros, men det sÄ flott ut! Ettersom sommerens prosjekt er Ä bygge garasje er planen at vi skal finne en restplasstur i september. Vet ikke om Kypros er "i sesongen" da, men det sÄ jamen fint ut! En annen ting er jo at gubben har vÊrt masse i varmere strÞk og er ganske bestemt pÄ hvor han kan dra og ikke kan dra, det har noe med hvor folk sliter i ham og vil selge alt mulig, sÄ du fÄr rapportere om folkeskikken pÄ Kypros! |
Malta kan anbefales, SĂ„ ikke en eneste tigger.(eller var det en?) og ingen halte oss inn i foretninger eller restauranter. _________________ Carpe
diem.______________________________________________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |

|
Skrevet: 2007-05-01 13:01 Tittel: |
|
|
| Lisbeth skrev: | | Rapport skal bli. Tror nok det er ganske sÄ levelig der i september ogsÄ. Over 20 grader i vannet i hvert fall. (vet ikke hvor kresen du er pÄ sÄnt!) |
Gleder meg til rapporten. Det sÄ fint ut der. Du legger vel ut noen egne bilder nÄr du er tilbake?
God tur, kos dere masse! _________________ Carpe
|
| Til Toppen |
|
 |
Ingrid Stamgjest

Ble Medlem: 24 Apr 2007 Innlegg: 138 Bosted: BĂŠrum
|
|
| Til Toppen |
|
 |
Droopy Ugressluker

lesund
|
Skrevet: 2007-05-01 20:59 Tittel: |
|
|
Da vi var der, var det ingen som halte og dro noe sted. Grekerne er kjempetrivelige, om enn litt pÄgÄende med munnlÊret innimellom. NÄ har jo grensen mellom gresk og tyrkisk Kypros blitt Äpnet, og jeg tipper at dere fÄr merke mer til den tyrkiske befolkningen enn det vi fikk for ti Är siden.
Vi bodde midt i Aiya Napa, midt i verste brÄketiden, men vi hadde det forbausende rolig pÄ og rundt hotellet vÄrt. HÞrer at Fig Tree Bay anbefales for barnefamilier.
Der er et delfinshow fÞr man kommer til Aiya Napa, og det var veldig bra. Dessuten skal Afrodite ha blitt fÞdt pÄ Kypros - eller i bÞlgene rett utenfor en sandstrand der.
Om jeg ikke husker aldeles skjevt, er der ogsÄ noen imponerende mosaikkgulv etter romerne. Vi ble med pÄ busstur som tok oss med dit, og til amfiteatret, blant annet. Og sÄ var vi i en landsby som solgte noen frÞgotterier med honning. Nam!
Lefkosia/Nikosia er ogsÄ verdt et besÞk. De har et utrolig fint monument over delingen, det rÞrte meg til tÄrer. _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |

|
Skrevet: 2007-05-01 21:05 Tittel: |
|
|
Tusen takk for mange fine tips, Droopy.
Har lest en del om Kypros, og det er mange ting jeg kunne tenke meg Ä beskue, men mÄ nok begrense meg litt i.o.m. at jeg har med 2 smÄtasser. Ikke sikkert de blir like imponert over staselige bygg og mosaikkgulv.
Men, sÄnn er det, og delfinshow er noe som passer for alle. I tillegg har Ving en utflukt til en kamelpark hvor man fÄr ri, og lÊre om kameler. I tillegg var det visst hoppeslott, basseng, karuseller m.m der.
Vi bor ogsÄ i Aya Napa, men ikke inne i selve byen. (2,5 km utenfor) _________________ Lisbeth. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Droopy Ugressluker

lesund
|
Skrevet: 2007-05-01 21:09 Tittel: |
|
|
Utenfor er best med smÄunger, absolutt! Jeg trodde at det hadde skjedd noe nifst da vi rundet et hjÞrne og sÄ en gate som var vegg-til-vegg-pakket med mennesker. Men alle sang og holdt glass, sÄ vi innsÄ at vi hadde funnet party-gaten. _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |

|
Skrevet: 2007-05-08 21:23 Tittel: Reisebrev |
|
|
Her kommer fĂžrste rapport fra Kypros:
Vi har det helt topp. Hotellet er veldig bra. Flott omrÄde og bra tilrettelagt for barnefamilier.
Det er ikke knallblÄ himmel og sol, men en del tÄke morgen og kveld. Hvis dere synes det hÞres trist ut; tro om igjen. Det er fremdeles 26-27 grader og en deilig bris. Vi tÄler ikke sÄ godt ekstrem varme, og dette er som en god norsk sommer.
Ungene storkoser seg, og er stort sett i vannet.
I kveld var det kypriotisk aften med en gedigen buffet. Utrolig god mat, og etterpÄ var det folkedans. Ungene var fascinert. Artig Ä se.
Noe av det beste fra grillen var "Hallumi". Det er en ost. Helt fantastisk!
HÄper dere koser dere like mye som vi gjÞr.
Regner med Ä komme tilbake med flere rapporter i lÞpet av ferien. Ha det fint sÄ lenge.  _________________ Lisbeth. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lise H Entusiast

Ble Medlem: 01 Des 2006 Innlegg: 1764
|
Skrevet: 2007-05-08 21:30 Tittel: |
|
|
SĂ„ trivelig at du deler ferien med oss Lisbeth!!
Og nÄ ble jeg plutselig sulten...  _________________ Lise H (tidl. Mrs. Darcy) - Bloggen min
___ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Vivan Verandasjef

|
Skrevet: 2007-05-08 21:35 Tittel: |
|
|
Artig Ă„ hĂžre fra deg, Lisbeth! Godt Ă„ hĂžre at dere har det fint. _________________ - Vivan - ________________________________________________________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Hanne Garndronning

Ble Medlem: 03 Des 2006 Innlegg: 1608 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: 2007-05-08 21:58 Tittel: |
|
|
SĂ„ flott da! Kos dere videre! _________________ Ikke si at det er umulig! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Droopy Ugressluker

lesund
|
Skrevet: 2007-05-08 22:31 Tittel: |
|
|
Nam! Gresk grillaften...  _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |

|
Skrevet: 2007-05-08 23:41 Tittel: |
|
|
Koselig med reisebrev. Ha det fint og kom snart innom igjen. _________________ Carpe
|
| Til Toppen |
|
 |
Lalla Uerstattelig

|
Skrevet: 2007-05-09 18:10 Tittel: |
|
|
Ă
, nÄ vil jeg ogsÄ til varmere strÞk! Det var to grader i morres da jeg gikk pÄ jobb, og vi hadde miljÞdag med 8-9 km lang tur, det var ganske kaldt det ogsÄ. Svigerforeldrene mine hentet gutten i barnehagen i dag ettersom det var streik, og de mente at det var 0 grader og snÞ pÄ tidlig ettermiddag i dag. Kos deg i varmen, LIsbeth!  _________________ Lalla
|
| Til Toppen |
|
 |

|
Skrevet: 2007-05-09 20:14 Tittel: |
|
|
Det var akkurat en sÄnn melding jeg ville likt hvis jeg var pÄ ferie. Alltid hyggelig Ä hÞre at det er kaldt der.  _________________ Carpe
|
| Til Toppen |
|
 |

|
Skrevet: 2007-05-09 20:50 Tittel: |
|
|
| Vera skrev: | Det var akkurat en sÄnn melding jeg ville likt hvis jeg var pÄ ferie. Alltid hyggelig Ä hÞre at det er kaldt der.  |
Du har sÄ rett, Vera, selv om jeg sÄ klart unner dere finvÊr og varme ogsÄ.
Her har det faktisk regnet litt i dag, men gradestokken har ikke rikket seg, sÄ da klager jeg ikke.
Det har blitt minigolf, lekeplass i stedet for bading i dag. De smÄ prÞvde seg en liten time, men det var ikke sÄ artig i duskregnet.
OgsÄ i dag har vi fÄtt nydelig mat. Jeg oppdaget har de hadde "Hallumi" pÄ menyen, sÄ jeg tok det i dag og. Det er den nye favoritten min.
FÞlg med pÄ stadig nye oppdateringer herfra.  _________________ Lisbeth. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Droopy Ugressluker

lesund
|
Skrevet: 2007-05-10 09:12 Tittel: |
|
|
Regn og mange-og-tyve grader er ikke ille. Det blir nesten som en litt kjÞlig dusj, det. _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |

|
Skrevet: 2007-05-11 20:20 Tittel: |
|
|
Mye regn og torden her for Þyeblikket, men det er fremdeles levelig temperatur. I morgen derimot er det meldt sol og 26 grader, sÄ da hÄper vi pÄ at det stemmer. Ungene er LITT gira pÄ Ä fÄ prÞve bassenget igen.
Fremdeles nydelig mat og god lokal vin.
Vi trives utrolig godt her, og vil nok anbefale stedet til alle som spĂžr!
Ingen store utfukter ennÄ, men blir det bra vÊr til uka, skal vi pÄ kamelridning. Det blir spennende!
HÄper alt stÄr bra til med dere alle.  _________________ Lisbeth. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Droopy Ugressluker

lesund
|
Skrevet: 2007-05-11 20:58 Tittel: |
|
|
Ănsker dere badevĂŠr og deilig kameltur! Kose dere skikkelig mens dere kan. _________________ Mine beste venner stĂ„r med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Vivan Verandasjef

|
Skrevet: 2007-05-11 23:15 Tittel: |
|
|
Ja, nÄ unner jeg dere virkelig sol! Selv om det regner og snÞr her i TrÞndelag.
Artig Ă„ hĂžre fra deg av og til, Lisbeth! _________________ - Vivan - ________________________________________________________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lise H Entusiast

|
Skrevet: 2007-05-12 00:03 Tittel: |
|
|
HÞres ut som dere har det kjempefint pÄ ferie!! Det er vel fortjent!
Gleder meg til Ă„ hĂžre mer ! _________________ Lise H (tidl. Mrs. Darcy) - Bloggen min
___ |
|
| Til Toppen |
|
 |

|
Skrevet: 2007-05-12 20:46 Tittel: |
|
|
Endelig kom sola, og i dag har vi badet masse alle mann. Jeg og gubben fikk oss ogsÄ en skikkelig svÞmmetur hver, og det var deilig.
Litt solbrente har vi blitt, men ikke mer enn vi tÄler. Noe Ä vise fram nÄr vi kommer hjem kanskje?
I kveld blir det nok litt titting pÄ Grand Prix selv om Norge dessverre ikke er med. Synes det norske bidraget var noe av det beste pÄ flere Är, men, men.
I morgen har en av maskottene her bursdag, og da er det party for de smÄ, noe de ser veldig fram til. Kanskje det blir mer svÞmming pÄ oss voksne mens det pÄgÄr. _________________ Lisbeth. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lalla Uerstattelig

|
Skrevet: 2007-05-12 21:21 Tittel: |
|
|
Stilte akkurat et kontrollspÞrsmÄl til gubben; og fant ut at vi reiser dit det er billigst og varmest nÄr vi skal ha vÄr "hoppe-pÄ-uke" til hÞsten!  _________________ Lalla
|
| Til Toppen |
|
 |
Lise H Entusiast

|
Skrevet: 2007-05-12 22:01 Tittel: |
|
|
NĂ„ fikk jeg veldig lyst til Ă„ dra til syden... _________________ Lise H (tidl. Mrs. Darcy) - Bloggen min
___ |
|
| Til Toppen |
|
 |
|