| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Droopy Ugressluker

Ble Medlem: 06 Jan 2007 Innlegg: 4378 Bosted: Ă
lesund
|
Skrevet: 2009-01-12 23:47 Tittel: 2009 - fĂžrste blomst i hagen |
|
|
Ja, da er den i gang igjen, den mĂžrkerĂžde julerosen:
Bildene er tatt i dag, sÄ den har nok stÄtt slik et par dager, luringen.
Skal man da erklÊre hagesesongen 2009 for Äpnet, eller skal vi drÞye det et par mÄneder til?  _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Vivan Verandasjef

Ble Medlem: 30 Nov 2006 Innlegg: 4307 Bosted: KlĂŠbu
|
Skrevet: 2009-01-13 01:34 Tittel: |
|
|
Wow! NÄ ble jeg imponert. Og sÄ vakre de er...
Starte hagesesongen? Det vil jeg kalle tjuvstart. SnĂžft. Her er alt dekket av masse snĂž. _________________ - Vivan - ________________________________________________________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Droopy Ugressluker

lesund
|
Skrevet: 2009-01-13 10:03 Tittel: |
|
|
Ja, nei, jeg kan nok ikke starte enda, men jeg er glad for at noe faktisk blomstrer der ute. Vi skal fÄ frost igjen nÄ, og sÄ kommer vel snÞen etterhvert, tenker jeg.
I gÄr var det halvgÄtt vinter etter gamle merkedager. NÄ skulle det bli kaldere fremover, og bjÞrnen har snudd seg i hiet og er halvferdig med dvalen sin. Det blir vel vÄr i Är ogsÄ. _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Vera Verandaens fĂžrste gjest

Ble Medlem: 01 Des 2006 Innlegg: 3154 Bosted: Ăstlandet
|
Skrevet: 2009-01-13 10:49 Tittel: |
|
|
Nydelige, Droopy!
Skulle gjerne hatt en i den fargen. Jeg har en hvit har en som stÄr i knopp. Det har den gjort lenge. Den tÄlte til og med 15 kuldegrader. Hva er det med den blomsten? Alle andre ville dÞdd. _________________ Carpe
diem.______________________________________________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Reveenka Ven vakker rĂžd

Ble Medlem: 20 Apr 2008 Innlegg: 684 Bosted: Hedmark
|
Skrevet: 2009-01-14 10:50 Tittel: |
|
|
Lekkert!
Men her mÄ vi nok vente litt til med Ä erklÊre hagesesongen for Äpnet ;(
...men jeg har ei bestilling inne pÄ frÞ fra Confecta...  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Droopy Ugressluker

lesund
|
Skrevet: 2009-01-14 21:43 Tittel: |
|
|
De er hardfĂžre, Vera, hva annet kan man si? Jeg er veldig glad for at de er det, da.
FrÞ, ja... Jeg sitter og glor i frÞkataloger, sikler og drÞmmer. Bare to-tre mÄneder til, nÄ, sÄ... _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Reveenka Ven vakker rĂžd

|
Skrevet: 2009-01-14 22:53 Tittel: |
|
|
FÄr vel ta mot til meg Ä prÞve julerose jeg ogsÄ! Hadde vÊrt koselig med noe som spratt ut i den triste Ärstida ogsÄ
Og det fÄr jo ikke skjedd noe verre enn at den ikke klarer vinteren her...
Dere med erfaring pÄ juleroser; er det noen av fargene som er mer hardfÞre enn de andre? Evnt. variant? _________________ "Freedom's just another word for nothing left to loose" -Janis Joplin |
|
| Til Toppen |
|
 |
Droopy Ugressluker

lesund
|
Skrevet: 2009-01-14 23:57 Tittel: |
|
|
Jeg mÄ nesten sjekke hvilke soner som er oppgitt for dem, Reveenka. Det husker jeg ikke pÄ stÄende fot. _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Vera Verandaens fĂžrste gjest

Ble Medlem: 01 Des 2006 Innlegg: 3154 Bosted: Ăstlandet
|
Skrevet: 2009-01-15 00:45 Tittel: |
|
|
Skal ikke late som jeg har greie pÄ det, men den hvite har altsÄ tÄlt 15 kuldegrader her. _________________ Carpe
diem.______________________________________________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Reveenka Ven vakker rĂžd

|
Skrevet: 2009-01-15 09:31 Tittel: |
|
|
Spennende Ä hÞre, Vera! Her er vi i sone V, men i "gode" kroker kan det av og til ordne seg med IV, litt avhengig av hva det er. Personlig har jeg et par forsÞk pÄ sone III gÄende jeg, da  _________________ "Freedom's just another word for nothing left to loose" -Janis Joplin |
|
| Til Toppen |
|
 |
Droopy Ugressluker

lesund
|
Skrevet: 2009-01-15 09:58 Tittel: |
|
|
I fÞlge informasjon pÄ nettet, skal de kunne takle -30C. Dette er informasjon fra folk som dyrker dem i USA. RÄdyrene liker ikke Ä spise dem heller, og det er jo en bonus.
| Vera skrev: | | Skal ikke late som jeg har greie pÄ det, men den hvite har altsÄ tÄlt 15 kuldegrader her. |
Selvopplevde erfaringer skal man ikke kimse av. Det er faktisk veldig viktig informasjon. Uten sÄnt lÊrer man jo aldri noe nytt, for man kan ikke erfare alt selv. Og du har jo greie pÄ din egen plante, sÄ dermed har du greie pÄ det. *sÄdetsÄ* _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Reveenka Ven vakker rĂžd

|
Skrevet: 2009-01-15 10:02 Tittel: |
|
|
Ser ut til at det er noe som skal prĂžves
FÄr fÄ det ned i gooood td fÞr vinteren, det hjelper om ting rekker Ä rote seg skikkelig fÞr telen kommer.
Spennende blir det, Forsythia f.eks liker seg ikke her. _________________ "Freedom's just another word for nothing left to loose" -Janis Joplin |
|
| Til Toppen |
|
 |
|