Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
Av |
Innlegg |
Lalla Uerstattelig
Ble Medlem: 08 Des 2006 Innlegg: 752 Bosted: Sør-Trøndelag
|
Skrevet: 2007-02-19 18:54 Tittel: Irish irish coffe |
|
|
Denne lærte mannen min å lage da han var på seminar i Dublin, og etter denne er det vanskelig å drikke irish ute, blir så kritisk av å være godt vant!
1. Hell kokende vann i et glass med en sølvskje i (sølvskjeen avlder varmen slik at glasset ikke sprekker)
2. Hell ut vannet, og ta store biter brunt sukker i glasset.
3. Hell nykokt sterk kaffe (helst irsk) over sukkerbitene og rør rundt.
4. 3-4 cl tradisjonell irsk whiskey helles i kaffen. Dette er viktig. Gjøres det motsatt vil du få en "lagdelt" irish coffe, og det er ikke bra!
5. Rør rundt
6. Snu teskjeen med den krumme siden opp, og hell kremen over skjeen slik at den legger seg som et fint lag i toppen av glasset. Kremen bør være kjølig og hardt pisket. (Ikke Tines sprayboks!)
Velbekomme _________________ Lalla
Det er bedre å angre på det man har gjort enn det man ikke gjorde!___________________________ |
|
Til Toppen |
|
|
Vivan Verandasjef
Ble Medlem: 30 Nov 2006 Innlegg: 4307 Bosted: Klæbu
|
Skrevet: 2007-02-19 19:05 Tittel: |
|
|
Tror jeg ville vært nervøs for å gjøre feil hvis jeg hadde en ire på besøk. _________________ - Vivan - ________________________________________________________________________ |
|
Til Toppen |
|
|
Lalla Uerstattelig
|
Skrevet: 2007-02-19 19:09 Tittel: |
|
|
Gjelder bare å øve nok! Og ifølge en kollega var det ikke lett å finne irish coffee i Dublin... _________________ Lalla
Det er bedre å angre på det man har gjort enn det man ikke gjorde!___________________________ |
|
Til Toppen |
|
|
Droopy Ugressluker
Ble Medlem: 06 Jan 2007 Innlegg: 4378 Bosted: Ålesund
|
Skrevet: 2007-02-19 21:20 Tittel: |
|
|
Irish er godt! De brukte å ha en skikkelig god en på Rica Hell. _________________ Mine beste venner står med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
Til Toppen |
|
|
Lise H Entusiast
Ble Medlem: 01 Des 2006 Innlegg: 1764
|
Skrevet: 2007-02-19 22:24 Tittel: |
|
|
Vivan skrev: | Tror jeg ville vært nervøs for å gjøre feil hvis jeg hadde en ire på besøk. |
Det er ikke så vanskelig som det ser ut, og virkelig kjempegodt (dersom man ikke tar feil i kjøleskapet og bruker piska creme fraiche med pepperrot i....). _________________ Lise H (tidl. Mrs. Darcy) - Bloggen min
___ |
|
Til Toppen |
|
|
Lisbeth Verandamesterkokk
Ble Medlem: 01 Des 2006 Innlegg: 1296 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: 2007-02-19 23:07 Tittel: |
|
|
Oi! Den skulle jeg smakt Mrs. Darcy . (Eller kanskje ikke!) _________________ Lisbeth. |
|
Til Toppen |
|
|
Lise H Entusiast
|
Skrevet: 2007-02-19 23:37 Tittel: |
|
|
Lisbeth skrev: | Oi! Den skulle jeg smakt Mrs. Darcy . (Eller kanskje ikke!) |
Smakte den en tidlig lørdag i september jeg... _________________ Lise H (tidl. Mrs. Darcy) - Bloggen min
___ |
|
Til Toppen |
|
|
Lalla Uerstattelig
|
Skrevet: 2007-02-20 17:22 Tittel: |
|
|
Tror kanskje jeg også smakte den i september, eller?
Men den er virkelig skikkelig god! _________________ Lalla
|
Til Toppen |
|
|
Lise H Entusiast
|
Skrevet: 2007-02-20 17:27 Tittel: |
|
|
_________________ Lise H (tidl. Mrs. Darcy) - Bloggen min
___ |