| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Lalla Uerstattelig

Ble Medlem: 08 Des 2006 Innlegg: 752 Bosted: Sør-Trøndelag
|
Skrevet: 2007-01-15 21:47 Tittel: Geniale sokker når du ikke er god til å strikke hæl... |
|
|
Har lært å strikke noen geniale sokker, geniale når man ikke helt får teken på gode hæler, eller når man skulle hatt et par eller to når det kommer noen på besøk som er frosne på beina. Men jeg aner ikke hvor mye garn jeg bruker, bare at det er veldig restegarn-vennlig! Ingen ubehagelige klumper med hælen i verken skisko (som om det var noe vi får bruk for) eller støvler!
Legg opp 48 masker til damesokker, strikk 2 rett og 2 vrang i 6 omganger. Flytt så en maske fram, når du begynner på omgangen strikker du 1 vrang, 2 rett, 2 vrang osv. Fortsett med 6 omganger mellom hver flytting fram, og strikk sokkene så lange som du orker før du feller vanlig til tå.
Har et par liggende som jeg enten stikker i veska når jeg skal bort, eller graver fram dersom det kommer frossen-pinner til gards!
One size fits all!
(Har både strikket dem i Peer Gynt-restegarn og i melert garn fra Nille, begge deler helt ok. Er jo ikke slitesokker, mer lett bruk!) _________________ Lalla
Det er bedre å angre på det man har gjort enn det man ikke gjorde!___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lise H Entusiast

Ble Medlem: 01 Des 2006 Innlegg: 1764
|
Skrevet: 2007-01-15 21:58 Tittel: |
|
|
Har også brukt Nillegarn + Mor Åse fra Rema. Funker veldig bra. Har også funnet oppskrift på Garnstudio.no der de har brukt alpakkagarn.
Kanskje jeg skulle strikke et par til meg selv??? _________________ Lise H (tidl. Mrs. Darcy) - Bloggen min
___ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Hanne Garndronning

Ble Medlem: 03 Des 2006 Innlegg: 1608 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: 2007-01-17 10:19 Tittel: |
|
|
| Sånne sokker er kjempefine! Jeg har hatt mange sånne par, men alle er utslitte. Kanskje på tide å strikke nye? |
|
| Til Toppen |
|
 |
Vivan Verandasjef

Ble Medlem: 30 Nov 2006 Innlegg: 4307 Bosted: Klæbu
|
Skrevet: 2007-01-18 16:38 Tittel: |
|
|
Hm. Dette så enkelt ut.
Og noen ganger er det veldig greit med one-size. _________________ - Vivan - ________________________________________________________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
NutMeg Ny her
Ble Medlem: 04 Mar 2007 Innlegg: 5
|
Skrevet: 2007-03-05 01:09 Tittel: |
|
|
| Jeg har strikket slike med 3 r, 3 vr. Supre sokker til små barn som vokser fort i beina også. Slipper den hælen som lett blir liggende på feil sted i skoene deres. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Rigmor Kjenning

Ble Medlem: 23 Feb 2007 Innlegg: 66 Bosted: Østlandet
|
Skrevet: 2007-03-05 22:45 Tittel: |
|
|
Høres flott ut. Har du bilde av noen sånne sokker.Klarer ikke helt å se for meg hvordan de blir.  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lalla Uerstattelig

Ble Medlem: 08 Des 2006 Innlegg: 752 Bosted: Sør-Trøndelag
|
Skrevet: 2007-03-09 00:07 Tittel: |
|
|
| Sitat: | | Jeg skjønner ikke helt hva "flytt en maske fram", betyr? |
Dersom du først på en pinne har strikket 2 rette, etter seks omganger strikker du 1 vr, 2 rette osv, og etter seks nye omganger blir det 2 vr først på denne pinnen! OK?
| Rigmor skrev: | Høres flott ut. Har du bilde av noen sånne sokker.Klarer ikke helt å se for meg hvordan de blir.  |
Følg med ufo-konkurransen, da blir det vel lagt ut noe der i løpet av helga _________________ Lalla
Det er bedre å angre på det man har gjort enn det man ikke gjorde!___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
|